AQUÒ ES UNA BONA
QUESTION(a mon vejaire)
La question que se pausa
per un occitanofil, ancian o novèl, es de venir occitanofòn.
Solide, per aquò far i a pas qu'a prene de corses. Los mejans
d'aprendissatge mancan pas. Es pas lo luòc de ne parlar. Lo problèma
es endacòm mai. Parlar una lenga es pas anodin, aquò mobilisa de
fonccions e de mecanismes que despassan lo simple encastre de la
communicacion pura. Una lenga se pòt comprene coma una aisina
d'escambis, a l'ora d'ara mai que mai comercials o scientifics. Es
aquò mas pas sonque. La coneissença d'una lenga, per son ensemble
de còdis(lexic, gramatica)entraïna una immersion dins un mond nòu,
una terra incognita. Se òm
se limita al minimum vital de subrevida dins un environament
donat(especialisacion scientifica o commerciala), doncas a una
practica superficiala, las conscequéncias seràn negligiblas al
nivèl de l'aprenent. Mas se òm se maina d'aprigondir aqueste saber,
es pas parièr. Lo cervèl dèu aquesir non pas de simplas aisinas
que finfinala torna dire coma un papagai, mas una autrae biais de
fonccionar. Cada lenga determina en definitiva una psicologia autra
que nos cal integrar. Los bilingues naturals an pas aqueste problèma
que son accostumats a jonglar amb mantuns sistèmas tre la naissença.
Cambian d'environas sens s'en mainar. Mas per los autres los que
dintran dins la lenga volontàriament ? Una question màger se pausa
: qualas son las conscequéncias al nivèl de la psicologia singulara
del subjècte d'un tal procediment ?
Per
abordar aquela problematica, cal tornar a la sorga e prene l'afar en
amont. Anam redusir l'estudi a l'occitan mas per las autras lengas
aquò me sembla relevar del meteis procediment. Doncas, per de que un
subjècte causís volontàriament de cabussar dins una lenga e per de
que fa la causida de s'infligir una pena que risca de modificar son
ieu ? Per de que, dire en
occitan es pensar en Occitan. Occitan a l'encòp lo supòrt
linguistic e l'esperit.. Una lenga representa un esperit, un biais de
veire las causas. Prenèm qualques exemples simples e benlèu
trivials per illustrar nòtre prepaus, mas la tòca d'aquelas linhas
es pas d'èsser exaustiu, aquelas son sonque de dralhas de reflexion.
Aital l'occitan utilisa fòrça diminutius e augmentatius qu'apondon
soventas fes una connotacion emocionala. L'emplec dels temps de la
conjugason, particularament lo subjonctiu, respond tanben a de
modalitats fòrça diferentas del francés ont se mobilisa pas sonque
l'aspecte temporal. Se compren aisidament que l'apròchi de
l'environa social s'en tròba cambavirat. Lo neo
aprenent se tròba finfinala fàcia a una vision del mond
completament diferenta de la que conessiá fins ara. Descobrís
vertadièrament de qu'es la cultura de la societat occitana que se
pòt pas reduire al cassolet e a la borrèia. Es confrontat a un
vertadièr tust de civilisacion d'aitant mai sornarut qu'es pas
vesedor. S'ataca als fondaments de son èsser.
Se
pòt interrogar sus quala es la poténcia que agís que va metre en
dangièr l'individù. E òc l'immersion dins una lenga es pas sens
risc.
Dempuèi
Lacan se sap que l'òme existís sonque per de que parla. E sa
paraula ditz a l'Autre quicòm qu'a a veire amb son inconscient. La
lenga es pas innocenta, nos desvela. A l'ora d'ara la conneissença
de la lenga occitana se pòt justificar sonque per de rasons
scientificas. Transmission e estudi d'una vièlha civilisacion o
utilisacion pedagogica totjorn amb una amira educativa per d'autres
sabers. Alara quala es la motivacion d'unes subjèctes que dubrisson
la boita de Pandòra e es que los ensenhaires sabon qu'an a posita
una bomba a retardament. La question es pas de bon respondre e i a
pas una responsa tota facha. Mas l'afar merita examen, per de que
pausa lo problèma de l'inconscient dins sa manifestacion la mai
evidenta : la paraula. Pas cap d'òme n' es privat e es quitament
aquò que lo constituís. S'abòrda pas l'inconscient a la lèsta.
Consí atenher quicòm qu'es per definicion desconegut ? O, puslèu,
que demanda per èsser aten un trabalh autrament mai volontari que
l'estudi de la lenga.
Aprendissatge
de la lenga coma causa o consequéncia de l'accion d'aquel
inconscient ?
De
tot biais la responsa es individuala. Es a cada parl'èsser
de s'interrogar, se n'espròva
lo desir. Se un tal procediment èra a se botar en plaça a una
granda escala, seriá interessant de confrontar las resultas. Benlèu
traparèm de luses sus los mai que probables traumatismes
qu'endurèron las victimas que foguèron privadas de sa lenga
mairala.
Salut
e fraternitat.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire