jeudi 5 février 2015

AQUÒ ES UNA BONA QUESTION(a mon vejaire)

La question que se pausa per un occitanofil, ancian o novèl, es de venir occitanofòn. Solide, per aquò far i a pas qu'a prene de corses. Los mejans d'aprendissatge mancan pas. Es pas lo luòc de ne parlar. Lo problèma es endacòm mai. Parlar una lenga es pas anodin, aquò mobilisa de fonccions e de mecanismes que despassan lo simple encastre de la communicacion pura. Una lenga se pòt comprene coma una aisina d'escambis, a l'ora d'ara mai que mai comercials o scientifics. Es aquò mas pas sonque. La coneissença d'una lenga, per son ensemble de còdis(lexic, gramatica)entraïna una immersion dins un mond nòu, una terra incognita. Se òm se limita al minimum vital de subrevida dins un environament donat(especialisacion scientifica o commerciala), doncas a una practica superficiala, las conscequéncias seràn negligiblas al nivèl de l'aprenent. Mas se òm se maina d'aprigondir aqueste saber, es pas parièr. Lo cervèl dèu aquesir non pas de simplas aisinas que finfinala torna dire coma un papagai, mas una autrae biais de fonccionar. Cada lenga determina en definitiva una psicologia autra que nos cal integrar. Los bilingues naturals an pas aqueste problèma que son accostumats a jonglar amb mantuns sistèmas tre la naissença. Cambian d'environas sens s'en mainar. Mas per los autres los que dintran dins la lenga volontàriament ? Una question màger se pausa : qualas son las conscequéncias al nivèl de la psicologia singulara del subjècte d'un tal procediment ?
Per abordar aquela problematica, cal tornar a la sorga e prene l'afar en amont. Anam redusir l'estudi a l'occitan mas per las autras lengas aquò me sembla relevar del meteis procediment. Doncas, per de que un subjècte causís volontàriament de cabussar dins una lenga e per de que fa la causida de s'infligir una pena que risca de modificar son ieu ? Per de que, dire en occitan es pensar en Occitan. Occitan a l'encòp lo supòrt linguistic e l'esperit.. Una lenga representa un esperit, un biais de veire las causas. Prenèm qualques exemples simples e benlèu trivials per illustrar nòtre prepaus, mas la tòca d'aquelas linhas es pas d'èsser exaustiu, aquelas son sonque de dralhas de reflexion. Aital l'occitan utilisa fòrça diminutius e augmentatius qu'apondon soventas fes una connotacion emocionala. L'emplec dels temps de la conjugason, particularament lo subjonctiu, respond tanben a de modalitats fòrça diferentas del francés ont se mobilisa pas sonque l'aspecte temporal. Se compren aisidament que l'apròchi de l'environa social s'en tròba cambavirat. Lo neo aprenent se tròba finfinala fàcia a una vision del mond completament diferenta de la que conessiá fins ara. Descobrís vertadièrament de qu'es la cultura de la societat occitana que se pòt pas reduire al cassolet e a la borrèia. Es confrontat a un vertadièr tust de civilisacion d'aitant mai sornarut qu'es pas vesedor. S'ataca als fondaments de son èsser.
Se pòt interrogar sus quala es la poténcia que agís que va metre en dangièr l'individù. E òc l'immersion dins una lenga es pas sens risc.
Dempuèi Lacan se sap que l'òme existís sonque per de que parla. E sa paraula ditz a l'Autre quicòm qu'a a veire amb son inconscient. La lenga es pas innocenta, nos desvela. A l'ora d'ara la conneissença de la lenga occitana se pòt justificar sonque per de rasons scientificas. Transmission e estudi d'una vièlha civilisacion o utilisacion pedagogica totjorn amb una amira educativa per d'autres sabers. Alara quala es la motivacion d'unes subjèctes que dubrisson la boita de Pandòra e es que los ensenhaires sabon qu'an a posita una bomba a retardament. La question es pas de bon respondre e i a pas una responsa tota facha. Mas l'afar merita examen, per de que pausa lo problèma de l'inconscient dins sa manifestacion la mai evidenta : la paraula. Pas cap d'òme n' es privat e es quitament aquò que lo constituís. S'abòrda pas l'inconscient a la lèsta. Consí atenher quicòm qu'es per definicion desconegut ? O, puslèu, que demanda per èsser aten un trabalh autrament mai volontari que l'estudi de la lenga.
Aprendissatge de la lenga coma causa o consequéncia de l'accion d'aquel inconscient ?
De tot biais la responsa es individuala. Es a cada parl'èsser de s'interrogar, se n'espròva lo desir. Se un tal procediment èra a se botar en plaça a una granda escala, seriá interessant de confrontar las resultas. Benlèu traparèm de luses sus los mai que probables traumatismes qu'endurèron las victimas que foguèron privadas de sa lenga mairala.
Salut e fraternitat.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire